Årets dårligste butikk: Rimi Neuberggaten

Det finnes mange rimibutikker, og at Rimikjeden faktisk vil ha denne butikken på ryktet sitt, det skremmer meg. De har aldri varer, lyver og er frekke mot kundene. Sier ikke at alle de som jobber der er sånn, men noen burde faktisk sparkes. Eier ikke serviceinnstilling i det heletatt! Jeg kan vel fortelle dere noen historerer fra denne butikken. 

Hendelse 1:(På kveldstid like før de skulle stenge) 
Jeg skulle bare kjøpe en jus, og foran meg i køen sto det en mann. Det var bare vi i køen, og mannen betalte og gikk. Da jeg hadde lagt jusen på disken, snudde damen seg i kassen. Jeg ventet og ventet, men hun hadde visst tenkt til å la meg stå der en god stund. I stedet for å la meg betale, begynte hun å henge ut sånne lapper man tar med til kassen for å kjøpe røyk. Tiden gikk, og etter kanskje fem minutter sa han som vasket der: «Skal du ikke ta hun i kassen?» og hun bare så på han og fortsatte. Etter enda flere minutter ble jeg ganske så irritert og «HAR DU TENKT TIL Å LA MEG BETALE ELLER?!?!» og da kom hun seg omsider til kassen og var meget bitchy. «Pose?!», og jeg bare «ja», men fikk jeg pose? Neida.

Hendelse 2:
Mamma har ofte lagt merke til at varene de har ikke akkurat er ferske (råtten frukt osv), så skulle hun kjøpe polarbrød. Da hun la den i handlevognen så hun at den var  dekket av grønne flekker og hår (mugg). Det var visstnok ganske lenge siden den gikk ut på dato. Da gikk hun til en som jobbet der og sa «Hvor mye skal du ha for denne?» mens hun holdt frem pakken med polarbrød. «Jeg vet ikke,» sa mannen. Mamma snudde posen, sånn at man kunne se den var gammel. Han dro den ut av hendene hennes og sa «ingenting!!» i en ganske sur tone. Han ble visst litt irritert?

Hendelse 3:
Vi har alltid hatt kalkun på nyttårsaften, og det er viktig for oss å ha det. På onsdag skulle vi kjøpe kalkun – noe sent ute, i know, og rimi hadde selvfølgelig ikke, men reklameskilt om at de hadde, det hadde de. Men det er greit. Så sa den ansatte mannen: «Men vi får inn i morgen tidelig!» . Jaja, fint det. Men av erfaring så kjøpte vi heller kalkun på Kiwi, siden de hadde igjen.På torsdag, dagen før nyttårsaften så spurte jeg av nysgjerrighet «har dere kalkun?». Neida! Det hadde de ikke fått inn. Hvis de faktisk hadde bestillt, så hadde de fått det også. Det er bedre å si «nei, vi har ikke», enn å lyve og kanskje gjøre sånn at folk ikke får kalkun. På tide å ta inn skiltet kanskje? Det er der fremdeles?

Hendelse 4: 
Jeg bare må ta med sinnamannen. Han har jeg jo blogget om før, og etter jeg sa fra til han, tror jeg han skjønte at det ikke er kult å være frekk mot kunder. Tror han er sparket nå også, faktisk. 

Hendelse 5:
Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor vi handler på Rimi, siden Kiwi er mye nærmere, men iaf. Alltid når jeg skal kjøpe mer enn en ting på Rimi neuberggaten, så må jeg alltid (ALLTID) gå et annet sted for å finne alt. 

Hendelse 6:
Jeg kjøpte tre pepperkakehus der. Alle var knuste..

Og, jo:
For å vise at ikke bare jeg synes dette: http://www.facebook.com/group.php?gid=2793875001  (Boikott RIMI i Neuberggaten)

Så, Rimi Neuberggaten, dere får prisen for årets dårligste butikk. Vel fortjent:-)

Heidi Alexandra
annonse:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *